비즈니스 영어 이메일 쓰기 #3 자주쓰는 표현들
개개인마다 글을 쓸 때에 각자 익숙한 표현들이 있는 것 같다. 말투라고 해야하나, 구두로 말할 때에는 그게 확실히 티가 나지만, 서면으로 써도 아무리 포멀하다고 해도 성격이나 말투 등이 글에 묻어나는 것 같다.
오늘은 내가 좋아하는 표현 위주로 정리를 해보았다. 첨에 꽂히는 표현 위주로 쓰다가, 요즘에는 다른 것들도 섞어 쓰면서 표현의 풍부함을 늘려가는 게 좋은것 같다.
메일을 쓰게 된 이유
- I am writing regarding the customer feedback from last week.
- I am writing this email to provide the information you requested earlier.
- I am writing to apologize for the accident when we deliver the item.
지난번 메일 언급 시
- In reply to your email, here are some tips from our C/S to handle black customers.
- As you mention from the last email, our sales team already checked the sales data of Black Friday.
기타 문의 사항 있으시면 언제든지 연락주세요.
- If you have any questions, feel free to contact us.
- If you have any inquiries, feel free to contact us.
- If you have any further inquiries, don't hesitate to contact us.
- Please let me know if you have any further inquiries.
- Please feel free to contact us if you have any other information.
그럼 좋은 소식 기다리겠습니다. (다음번 연락/회신을 기다리는 경우)
- Hope to hear from you again soon
- I look forward to your reply.
- I look forward to have successful business relationship in the near future.
- I will be pleased to hear the updates from you.
첨부파일 참조 부탁 드립니다.
- Please find attached.
- Please find the attached file.
- I have attached the files you requested.
- Attached you will find pdf file.
끝맺음
- Best Regards, Regards, Kind Regards
- Sincerely Yours, Yours Sincerely
- Cheers
- Wish you all the best
- Yours Faithfully